מצלמות אבטחה
התקנת מצלמות אבטחה בצפון
תאריך הפוסט

התקנת מצלמות אבטחה בצפון

התקנת מצלמות אבטחה בצפון​

אנשים רבים מתקינים בבתים ובעסקים שלהם מצלמות אבטחה מסיבות מגוונות – יש מי שמעוניין לברר מדוע יש כסף שנעלם מקופה, מי שרוצה לוודא שלא יפרצו לביתו ועוד. למרות הנגישות העולה של טכנולוגית המצלמות, הליך התקנת המצלמות עדיין דורש מומחיות רבה – גם מבחינה טכנית (לדעת איך להתקין את המצלמות כך שיעבדו) וגם מבחינה מקצועית (לדעת איפה לשים את המצלמות ובאיזו זווית). במאמר זה תוכלו לקרוא על מצלמות ועל תהליך ההתקנה.

 

מדוע כדאי לי להתקין מצלמת אבטחה?

מי שמתקין מצלמות אבטחה עושה זאת מסיבות שונות ומגוונות – יש מי שמעוניין לצלם בחשאיות בכדי להשיג ראיות לעבירות ופשעים, מי שמעוניין לשים מצלמות (גם אם הן לא עובדות) רק בשביל ההרתעה שגלומה במחשבה שהאזור מצולם, ומי שמעוניין לשים מצלמות שהוא יכול לשלוט עליהן מרחוק כדי להיות בבקרה על מה שקורה בזמן אמת (ולא רק בדיעבד).

הדבר המשותף לכל המטרות הללו הוא בדרך כלל שקט נפשי. מי שביצע התקנת מצלמות יכול להרגיש בטוח שיש לו "עיניים בשטח" בכל זמן נתון, איתם הוא יכול לתצפת על היקר לו ולוודא שהכול בסדר. התקנת מצלמות אבטחה בטבריה, למשל, יכולה לתת לבעל העסק תחושה רגועה כאשר הרחוב מלא עד אינסוף בתיירים והוא לא בטוח שהוא יוכל לזהות אף אחד מהלקוחות שעבר בחנות אם יקרה דבר חשוד.

 

אילו דברים חשוב לדעת מבחינה חוקית לפני שאני מחליט להתקין מצלמה?

התקנת מצלמות איננה דבר פשוט, וזאת בעיקר בשל הסתירה המהותית בין התקנת מצלמות לבין הזכות לפרטיות, שהיא זכות יסוד במדינת ישראל. היקף ההגנה על הזכות לפרטיות שונה בין מצב למצב, ולכן חשוב מאוד לברר לפני שאתם מתקינים את המצלמה שהמיקום שלה והדרך שבו היא הוצבה הם כחוק.

הנה רשימה (לא סגורה) של דברים שחשוב לדעת:

 

צילום ברשות היחיד

צילום אדם כשהוא ברשות הפרט היא מותרת במידה ומדובר בבית שלך ואינה עבירה לפי סעיף 2(3) לחוק הגנת הפרטיות. אנשים רבים לא מבינים שקביעה זו לא תקפה בתוך ביתם! מי שמבצע התקנת מצלמות בביתו אינו צריך ליידע את דיירי הבית. (כמו למשל במצב של התקנת מצלמה לצורך מעקב אחרי מטפל או מטפלת) מותר לפי החוק וכמובן שזה חובה עלינו לשמור על ההורים או הילדים. אנחנו כל יום רואים בחדשות התעללות בקשישים וילדים חסרי אונים. 

חשוב לציין שהמושג "רשות היחיד" הורחב בפסיקה כך שהוא חל גם על התקנת מצלמות לצורך תיעוד אלימות במקומות ציבוריים.

 

צילום במרחב ציבורי

צילום במרחבים ציבוריים נחשב ככזה שפוגעני פחות לפרטיות (מפני שמקום ציבורי אינו רשות היחיד). למרות קביעה זו התקנת מצלמות במרחב הציבורי צריכה להיעשות באופן סביר – התקנת המצלמה צריכה להיעשות באופן שפוגע כמה שפחות בפרטיות.

חשוב לציין! מותר להקליט סאונד, והקלטה שכזו אינה עוברת על חוק האזנת סתר.

עוד חשוב לציין! אין חובה ליידע על התקנת מצלמה. האמצעי המינימלי ביותר הוא התקנה של שלטים ברורים וקריאים שמסבירים לקורא שהוא מצולם. רצוי להוסיף לשלט גם את סיבת הצילום, אבל אין חובה להסביר איפה המצלמה ממוקמת בדיוק (כי אז זה יכול לסתור את הסיבה שבגינה הוצבה המצלמה.

האם כדאי לי להתקין בעצמי את המצלמה?

באופן עקרוני יש מצלמות אבטחה שניתן להתקין באופן פרטני, ואפשר ללמוד באינטרנט כיצד להתקין את המצלמה באופן טכני. למרות זאת, אנחנו ממליצים עדיין להתייעץ באיש מקצוע, וזאת משום שמצלמה שמוצבת בצורה לא מקצועית לא תעשה שום דבר – וזה יהיה בזבוז עצום של כסף.

 

לסיכום,

כפי שראיתם במאמר זה, התקנת מצלמת אבטחה היא עניין מסובך שכולל בתוכו הרבה שיקולים שחשוב לשקול לפני שמתחילים בתהליך הקנייה. אנחנו ממליצים למי שמעוניין לקנות מצלמות להתייעץ עם איש מקצוע שיתאים לו בדיוק את המצלמות שמתאימה לצרכיו.